What doesn't kill you..

"Makes you stronger"

 Lissabon

2012 ska bli mitt år. Jag la inga nyårslöften. Inga måsten. Men jag har mycket tro på det kommande året. Under 2012 ska jag ta stora kliv mot att hitta vem jag är. Vad jag vill göra i livet. Hur jag ska vara. Det ska handla om mig. Mitt liv ska inte kretsa kring någon annan. Jag ska sätta mig själv först.

- Låter det ego? Ja. Behöver jag tänka så? Ja. Jag behöver överdriva tänket om mig själv. Annars tappar jag bort mig själv och mina drömmar. Och det är dags att sluta upp med det. Jag har ju så stora drömmar. Så mycket känslor. Som jag bara stoppar undan. Gömmer. Glömmer. Snart är jag 22 år och åldersnojan ä redan på plats.

 Paris

I lördags träffade jag en fantastisk tjej som jag fäste en stark vänskap med under högstadiet. Vi är så lika men ändå så olika. Vi har samma vilja, tro och drömmar. Men hon tar tag i det. Inte jag. Efter att inte ha sets på ännu ett halvår så möttes vi upp för en flera timmarlång fika. Skrattade, talade ut och lyssnade ivrigt. Vi mötte sedan upp med hennes kompis som är med stora kliv på väg uppåt i karriären. Att sitta med dessa så oerhört smarta personer gav mig en kick. Så inspirerande.

Så nu kommer bloggen igång igen. Kommer bli väldigt egoinriktade inlägg men jag måste skrva av mig. Fästa svart på vitt. 2012 ska bli mitt år. Mitt.

Love M.

Kommentera här: