You gotta step up your game to make it to the top..

"So go-o"



Jomensåatt. Ge mig 2009 tillbaka. Bilden är från min tågluff i Europa jag gjorde innan jag gick på universitetsstudierna på LU. Bara att tänka på resan får mig att få gåshud, men kroppen då? Satan vad välsvarvade ben jag låg inne med. Och asset ska vi ju inte tala om..

Många rynkar på näsan och gör snea miner när jag snackar om att äta bättre och börja träna. Inte behöver väl DU tänka på det? DU borde ju istället lägga på dig ett par kg! Jo, reaktioner om att jag är tunn har jag alltid fått höra. Men dessa påståenden när jag snackar träning och kost gör mig mäkta förbannad. Ska jag, bara för jag råkar vara född med en tunn kropp, enbart vräka i mig skräpmat och skita i träningen? Tro mig, det leder inte till att jag lägger på mig några kilo. Snarare tvärtom. Jag är väldigt intresserad av kost och träning men alltid lika svårt för att ta allvar på det. Och mycket pågrund av dessa påståenden. När folk ser en smal tjej dricka vatten istället för cola på bion. Tackar nej till pizza. Käka en näve nötter istället för chips till filmen. Då är det ju något som är fel.. Vadå, försöker hon gå ner mer i vikt? Alltid denna fråga. När man redan är smal så kommer det alltid frågor om man försöker gå ner för att man väljer en nyttigare väg. 

Jag kallar det simpelt hälsa. Att tänka på vad man äter. Inte slänga i sig en massa skit. Att röra på sig. Träna kondition och bygga muskler. Det är att leva hälsosamt. Vare sig man väger ettt par pannor över medel eller under. Jag har varit mästare på att lägga den hälsosamma livsstilen på hyllan. Och misstolka inte mig. Det har jag mig själv att skylla. Jag har varit lat. Vet att det inte händer något speciellt med min kropp för det. Men det slår aldrig fel. Varje gång jag börjar med mina nya kostvanor eller börjar ut och pw en timme om dan får jag se de där blickarna. Höra de där kommentarerna. Igen. Försöker du gå ner i vikt? 

 

Sen är det klart att också jag har en kropp jag drömmer om. Men min handlar mer om att vilja ha mer former än att minska dem.. Men sen måste man bara sätta sig ner. Tänka realistiskt. Vilken kropp har jag egentligen möjligheten att nå? Vissa är födda med en kropp med naturligt fler former. Vissa totalt utan. Sedan får man göra det bästa man kan av det.

Just nu vill jag börja leva ett mer hälsosamt liv. Jag vill äta rätt och träna bra. Målet med det är inte att gå ner i vikt. Det är att bygga upp muskler, förbättra min kondition och helt enkelt må bättre. Klart att jag kan se tillbaka på nittonåriga kropp och tänka att de där låren vill jag ha igen och känna att magen nog behöver trimmas lite mer. Jag menar jag har också en bild av hur jag vill se ut. Men för guds skull. Tro inte att jag vill magra för det!

Just me, myself and I.
Love M.

Kommentarer:

1 HELLE:

skriven

Folk är konstiga.. Varför förknippas alltid en hälsosam livsstil automatiskt med att man vill gå ner i vikt? Det är kanske så för vissa, men inte för alla. Leva hälsosamt, äta bra mat och röra på sig är något ALLA borde göra, för att må bra och leva långa & friska liv. Punkt!



Puss <3

2 mariemadelene.:

skriven

Ellerhur! Hur tokigt som helst! Snart kör vi tjejmilen Helle! Puss!

Kommentera här: