Keep it simple..

"Keep it clean"



Mer sena skypesamtal till folket! Alltså varför har jag inte tänkt på det innan. Att skypa om nätterna jag ändå inte sover på? Igår kom det kloka förslaget upp från en polare. Klockan var då någon gång runt ett. Fyra timmar senare stängde jag av datorn, så mycket klokare och aningen trött. Att snacka musik kan man verkligen göra i timmar. Och resor. Men framförallt musik. Att visa en annan person sina guldkorn och se reaktionen kan vara bland det häftigaste som finns. Ja. Jag vet. Jag är töntig. En stolt musiktönt. Men det är så sällan jag får möjlighet att nörda mig ut hela vägen! Att berätta de där extra töntiga sakerna jag kan om det bandet och hur den skivan gjodes. Vilka konserter jag flippat ut på och vilken trumpinne jag fångat.

Inatt har jag fått höra många nya band jag aldrig tidigare mött. Hört om genrer jag inte trodde fanns. Snackat det härliga med grunge. Jo, klart jag kommer få lida för det ikväll. När jag kommer vara ett lik. Men så värt det. Annars hade jag kanske somnat vid halv tre. Uttråkad och inte alls lika euforisk. Det är nu än mer viktigt att jag börjar jaga konserter att gå på i sommar. Har ju inte en enda planerad! Sick I know. Hade varit så jävla awesome att trilla över biljetter till Bruce Springsteen, tror han kommer ösa som ingen annan.. Sedan hade Pearl Jam varit helt magiska att få uppleva live. Får se vad som händer med det.

Så adda mariemadelene. på skype om ni vill ha lite nattligt sällskap någon natt! Var beredd på att möta en sjukt nördig brud som är totalt insnöad på musik och resor.

City by the night.
Love M.

Kommentera här: