But you're so busy changing the world..

"Just one smile and you could change all of mine"



Fan. Jag skriver ganska bra ändå. Ibland kan jag bli så himla trött på mig själv. Att jag ska blogga, twittra och skriva statusar på fb. Men det är så värt det när jag en natt som den som varit har tid att gå igenom alla inlägg. Alla tankar. Det är kanske inte lika kul för någon annan som för mig. Jag minns tillbaka till de tankar jag hade då. Känslor. Hur jag var som person.

Jag har alltid gillat att skriva om mina tankar. Jag har kvar dagböcker från sju årsålder och framåt. Tyvärr har jag alltid följt samma vanor. Börja starkt. Tappa intresset tidigt. Och sedan skriva allt för sällan. En rolig grej jag upptäckte för ett par veckor sedan var att jag hade kvar mina dagboksinlägg jag publicerade på lunarstorm. Dåtidens blogg. Dessa inlägg har ett spelrum mellan 12 - 15 års ålder. Ytliga som djupa. Att ta mig tiden att komma tillbaka till mina tidiga tonår är så kul. Det blir så tydligt hur man har utvecklats. Växt. Mognat.

Men även på mina tre bloggar jag haft. Den första startade i februari 2009. Under mitt sabbatsår mellan gymnasiet och universitetsstudierna. Jag var 19 år. Hade pojkvän sedan 3,5 år. Bodde hemma. Funderade över vad jag ville göra i livet. Min första blogg, http://madly.blogg.se/ handlade mest om vad jag gjorde om dagarna, vad jag tänkte på och hur studierna gick. Ganska tråkig blogg. Men ändå så kul att ha kvar. Min andra blogg, http://madlys.blogg.se/ startade i november 2009. Jag var fortfarande 19, hade samma pojkvän, nu i fyra år och skulle just till att flytta hemifrån och bli sambo med honom. Bloggen handlade om olika konserter jag var på. Nya skivor. Band som jag nyss upptäckt. Detta var början på att ta tag i en dröm som är att bli musikjournalist. Det var meningen att jag skulle använda den för att öva upp mitt skrivande om musik. Jag kommer nog fortsätta lite med den. Fast då på engelska. Jag behöver öva upp mitt skrivande på engelska. Och vilken bra kombo det skulle vara att göra det ihop med musiken.

Den här bloggen har jag hållt vid liv sedan november 2010. Då jag var tjugo. Bodde ihop med min sambo som jag varit tillsammans med i fem år. Gick kandidatprogramet i strategisk kommunikation på lund universitet. Trodde jag hade mitt på det klara. Året som följde blev en total helomvändning med ett uppbrott med kärleken efter 5,5 år. Att gå från sambo till att bo själv. Att hoppa av skolan och börja jobba på diverse jobb. Bli kär på nytt och skaffa nya vänner. Ett år som är enormt kul att läsa om i bloggen. Att följa min utveckling. Se hur jag förändrats och växt. Rent textmässigt men också personligt. Jag vill att min blogg ska vara ärlig. Rak. Men jag vill ändå inte sälja ut hela min själ. Tror inte det är riktigt häslosamt. Men är faktiskt glad att jag fortsatt skriva. Trots några bloggtorkor så har jag alltid gjort en comeback. Och jag är inte mätt än. Vill bara fortsätta skriva. Hittar ständigt nya ämnen jag vill skriva om. Måste bara lära mig avsätta tid för det..

Så fortsätt titta in! En dag kanske jag skriver om något som berör dig. Som väcker känlsor hos dig.

Pretty please.
Love M.

Kommentera här: