And am I losing touch..

"Or am I just completely off the track?"

Tänkte att jag ska börja dela med mig lite mer av min lägenhet. Jag börjar ju bli riktigt nöjd med den nu. Och ja. Det är den enda anledningen att jag bor kvar i Perstorp. Att jag verkligen älskar min lägenhet. Att lämna den kommer bli svårt. Att flytta till något litet kyffe bara för att komma närmare en stad. Åh. Det sitter långt in. Men ja. Snart är det dags att ta tag i det med. Att säga adjö till min första lägenhet. Våga ta steget. Men tills dess tänker jag njuta fullt ut av den!

Jag började intressera mig för inredning i tidig ålder. Jag gjorde ritningar och klippte ut färger och möbler jag ville ha i mitt rum. Först var det ett fotbollstema jag ville ha. Sedan var det ett djungelinspirerat rum. Sedan mognade min smak och jag kom ifrån de här temarummen. Mitt drömjobb är helt klart att få vara en framgångsrik inredningsarkitekt. Att hjälpa andra människor "att hitta hem". Jag köper och läser sex tidningar i månden, följer diverse bloggar och springer runt i inredningsbutiker. Jag gillar den avskalade stilen vi har i skandinavien. Jag går extra igång på den urbana, industriella stilen. Råa, raka material. Enkla jordnära färger. I framtiden vill jag hitta en gammal fabrikslokal vid vattnet som jag kan göra om till en exklusiv bostad. Med betong, flera meter i takhöjd och stilrena möbelklassiker. Men som sagt. Tills den dan är här får jag håla tillgodo med min lilla tvåa.





Take care.
Love M.

Kommentera här: