Because you, you just know..

"You just do"



Så var det dags. Jag ska ge upp min fina lilla ZTE. Den som varit mig så trogen i ett år nästan på dagen. Kommer sakna alla häpna reaktioner från folk som aldrig sett en ZTE. Vadå, har ni aldrig sett en japansk ZTE förut? Från första start trodde jag att det var den bästa mobilen som fanns! Och som dessutom bara kostade 1000 spänn. Kap! Problem dök upp lite efter hand. Det har tex aldrig gått att varken ta emot eller skicka mms. Vilket har gått att gå runt genom snabba uppladdningar på twitter. Men det är nu de senaste veckorna som den börjat bråka ordentligt. Den släcker inte skärmen längre under samtal. Vilket leder till att jag stänger av min mick, lägger på eller trycker på en massa knappar med hakan/örat. Att den nu dessutom inte går att ladda mer än hälften av försöken gör att jag känner att det är dags att hiva den.

MEN! Vilken ska jag nu ha då? Jag pallar inte lägga massa pengar på en lur. Den får inte ha en känslig glasdisplay som går i sönder när jag tappar den (vilket händer i snitt tre gånger per dag). Jag vill ha en smartphone. En touch. Men ingen I-telefon. Hrm. Någon som har koll?

We are the robots.
Love M.

Kommentera här: