But burn down our home..

"I won't leave alive"



Musik. Ny musik. Bortglömd musik. Musik som väcker känslor.

Ibland fastnar jag på spotify/youtube. Ibland och ibland. Så gott som var dag fastnar jag framför datorn. Börjar sortera bland gammalt, letar efter nytt eller letar efter nya livekonserter. Det är otroligt vad musiken kan göra för själen. Även fast man inte kan spela ett enda instrument själv. Jag kan aldrig vara utan musik. Lyssnar på det så gott som alla vakna timmar. Ibland även när ögonlocken är slutna och sömnen infunnigt sig. Den måste helt enkelt finnas där.

Det är så himla kul när man hittar nya genrer att fördjupa sig i. Toner jag aldrig trott jag skulle kunna gilla. Takter jag tidigare tyckte vara omöjliga. Att prata musik med någon är bland det bästa som finns. Alla har vi en bild av vad vi gillar. Vad vi lyssnar på. Det är så roligt att förstöra den bilden. Skrapa lite på ytan. Ta någon dit den aldrig varit förr. Och se reaktionen. Att dela en musikupplevelse.

Jag är tacksam för att vara en så kallad "allätare". Jag kan verkligen lyssna på det mesta. Djupdyka bland flera olika genrer. Hitta nya musikskatter. Men jag är en humörslyssnare. Jag väljer genre efter humör. Fel musik vid fel tillfälle kan göra mig knäpp. Och på samma sätt kan rätt musik förhöja känslan av lycka avsevärt.

Just nu sitter jag och lyssnar igenom ett skönt album jag gjorde på spotify för ett år sedan. Musik som får dig att drömma. Att njuta. Att le. Struntar i om jag missar några timmars sömn. Jag tänker sitta här och njuta ett tag till.

Jag vet. Ett totalt onödigt inlägg om absolut ingenting egentligen. Mer än min kärleksförklaring till musiken.

Please don't stop the music.
Love M.

Kommentera här: