The river has run wild tonight..

"The birds have stopped singing and I've lost my sight"

 Walk in Berlin 10.

Jag vaknar med en stark längtan efter äventyr. Jobbigt. Nu kommer resten av dagen gå åt till att leta upp spännande resor. Potentiella städer att bo i. Äventyr jag bara kan längta om. Drömma om. Men tyvärr inte ta på. Kanske har det att göra med att bästa Nathalie idag lämnar landet för att plugga sin utlandstermin i Spanien, Alicante. Och kanske är det för att det just precis nu är "min" utlandstermin om jag skulle gått utbildningen precis så som den var planerad. Istället sitter jag i min lägenhet i Perra och drömmer om vad som kunde ha varit.

Det är mer än ett år sedan som jag var i Berlin med Malin. Det var en av resorna då jag verkligen fann en bit av mig själv. Jag kom lite närmare att luska ut vad jag vill göra i framtiden. Vad jag vill göra med mitt liv. De är dessa resorna jag tänker på varje dag. Tågluffen 09. Berlin 10. Jag önskar bara att det fanns fler. Fler resor jag kunde göra, fler resor att finna mig själv i. Att vakna upp i en stad och bara känna att allt är rätt. Ingen ångest. Bara ett stort leende på läpparna. Berlin. London. Amsterdam. Rom. Ska jag våga?

Take me away.
Love M.

Kommentera här: