And we're standing side by side..

"As your shadow crosses mine. What it takes to come alive"



Foto: Isabell N Wedin.

Så var det måndag igen. Dagen som jag verkligen tycker om. Näst bästa dagen på veckan! Jo, det är faktiskt sant. Det är början på en ny vecka. Man blickar framåt och planerar resten av veckan. Jag har haft en väldigt omtumlande helg. Den har både varit oerhört brutal och jobbig men också bjudit på mys med härliga vänner, bra fest och ett uppvaknande. Ja, jag blev totalt nedslagen av en anledning i början av helgen. Det gjorde ont. Men det satte också igång hjärnverksamheten. Hur hade jag kunnat förändrats? Och efter att ha jobbat en hel dag idag så tror jag att jag vet svaret. Jag har under de senaste månaderna helt tappat bort mig själv. Att gå utan jobb kan verkligen knäcka vem som helst. Jo, det har jag ju märkt av. Men att det hade förändrat mig så hade jag inte riktigt tagit in. Från att vara en självständig tjej med skinn på näsan har jag under den sista tiden blivit beroende av andra människor och att få bekräftelse. Jag la mina egna åsikter och tankar åt sidan och ägnade mig helt åt att följa andras liv. Jag har tassat på tå. Hållt inne med mina åsikter och känslor. Anpassat mig till en extrem nivå. Men visst, det är inte bara negativt. Men jag tror på en mer balanserad Madde. Liten del av attityden i hand med ödmjukheten.

Men idag vaknade jag verkligen upp. Jag behövde ett jobb. Nu har jag det. Jag behövde komma ut och träffa nytt folk. Det gör jag nu. Jag behövde börja lita på mina instinkter igen. Det gör jag med, bit för bit. Jag kom hem från jobbet idag och möttes av bombnedslaget i lägenheten efter min dipp i helgen. Men istllet för att sjunka ner i soffan och få ängest över all röra såg jag glädjen i att göra fint, bara för min egen skull. Alltså låter inte så stort, men jag kan inte sluta le. Det känns så himla skönt. Allt är inte tipp topp, men jag trivs. Så nu ska jag tända alla ljusen, koka kaffe eller the och sätta på någon mysig film. - Klart att det hade varit mysigare att göra det med en snygg kille! Men idag så tycker jag faktiskt att det är mysigt nog att vara själv! Plus att jag ska upp i ottan imorn för att köra till jobb ; )

Ny vecka. Nya möjligheter.
Puss på er.
Love M.

Kommentarer:

1 myrann:

skriven

Grattis till jobbet! :)

Kommentera här: