You loose your hunger and you loose your way ..

"You get confused and then you fade away"



Jag har länge tänkt att jag ska träna på mitt skrivande gällande musik. Det dyker då och då upp olika inlägg om diverse musiktips eller recentioner på bloggen. Men jag skulle vilja jobba mer med det. För ett år sedan hade jag en blogg som enbart handlade om musik. Riktigt så långt skulle jag inte vilja gå. Men att jag kanske skriver om en skiva i veckan? Jag har ju en hel del.. Eller en artist i veckan. För jag lägger ju faktiskt ner otroligt mycket tid mina vakna timmar på att hitta ny musik, nya band jag tidigare inte varit bekant med. Och det vill jag ju dela med mig av. Sedan har ju en dröm alltid varit att få vara musikjounalist. Att få åka runt på konserter, ta bilder och skriva kritiskt om uppträdet. Eller ännu bättre få skivor hemskickade till mig mot att jag skriver om denna i någon form av blogg eller spalt. Det skulle vara helt fantastiskt..

Så får se om jag gör slag i saken och tar tag i det. Jag önskar ju att det var flera som köpte skivor så att vi tillsammans skulle kunna tvinga ner priset. För det är en dyr hobby. Ett dyrt måste jag pysslar med. Men å så värt det när jag slänger i en gammal favorit eller en ny bekant i bilen eller stereon här hemma. Nästa mål är att köpa en schysst lp-spelare och börja köpa in mina favoriter på lp. Jag kommer ihåg när vi hade en gammal lp-spelare hemma på Duvstigen. Jag älskade det där knastret som kom ibörjan av skivan. Och hur man sedan kunde följa skivan snurra och bilda dessa fantastiska ljud..

Tänk om..
Love M.

Kommentera här: