Wherever I am you'll always be..

"More than just a memory"



Ibland är det skönt att bara få drömma om vad man vill. Att man har de där pengarna och den där tiden. Att lägga på precis vad man vill. Jag har alltid haft en stark dragningskraft till resor. Det behöver inte vara långväga resor. Jag njuter lika mycket av en heldag på någon mysig plats utanför byn. Men att bara åka iväg. Komma ut ur hemmets fyra hörn. När jag gick på gymnasiet drömde jag om att volontärarbeta och hjälpa andra. Från början ville jag långväga, till sydamerika. Men sedan blev jag mer sugen på att hjälpa till i Europa. Men efter studenten var jag inte helt redo för att ta steget. Så jag jobbade på hemmavid. Ett år efter studenten hade jag sparat i en hel del pengar. Jag och min dåvarande pojkvän bestämde oss för att tågluffa genom Europa i en månad. Det var en helt fantastisk resa. Vi fick se så mycket häftigt och träffa så mycket trevigt folk. Jag lärde mig väldigt mycket om mig själv den resan. Jag förändrades. Jag blev en mer öppen och social person. Efter den resan har det inte hunnit bli så många fler. En tjejresa till Playa del Inglés. En tur till London. Två till Berlin. Jag törstar efter mer. Längre resor. Liknande min tågluff. Då flörtade jag lite med den personen jag tror att jag egentligen är. Jag vill träffa henne igen. Känna den glädjen.

Så här har vi mig nu. I fas med att planera min framtid. Vill jag plugga? Vill jag resa? Vad vill jag göra. På sikt. Nu. Imorgon? Känner på mig att det blir ännu en sömnlös natt..

Take me away.
Love M.

Kommentera här: