I'm just gonna dance all night..

"I'm all messed up, I'm so outta line"



Jag saknar dansen. Nåt så otroligt. Det handlade om ett par år. Intensiva år. Träning så gott som var dag. Svettigt, jobbigt och helt jävla underbart. Det är något speciellt med dansare. En speciell mentalitet. Man bygger förutom ett kickass dansnummer upp en sorts familj. Man stöttar varandra, kramas och öser. Jag tror att dansåren var mina mest skrattfyllda år. Det går inte att räkna hur många gånger vi föll ner till marken av garv och garvade tills vi fick ont i magen. För det är verkligen som om man kolla på "So you think you can dance", man blir sådär nära och klänginga i en dansgrupp. Jag saknar det.



Men jag saknar också själva dansen. Jag vet att jag har det i mig. Jag var absolut inte bäst. Men jag hittar lätt känslan att fömedla. Uttrycker mig bra på scen. Det värsta är när jag ska börja köra mina moves på dansgolvet en blöt utekväll.. De funkar helt enkelt att köra värsta crumpen inne på cardan klockan tre en löningslördag. Det är därför jag sparar stegen till hemmets trygga famn. De timmar jag lägger på att dansa hemma. Göra hela koreografier. Det är då jag njuter tilll max. Skrattar åt mig själv och tar ut mig totalt.



Jag slutade dansa då min lärare flyttade till Chile. Så himla tungt. Men eftersom jag fortfarande ville ösa mer så började jag på impulse i Helsingborg. Men förutom en sjukt het lärare så sög detverkligen. Dels pendling fram och tillbaka. Sedan på tok för enkla koreografier. Lägg där till att den här genmenskapen jag nämnde tidigare var helt borta. Det fanns inget snack innan och efter passen, inga skrattattacker under uppvärmningen. Inget alls som jag förknippade med dans.



På något vis ska jag nog hitta tillbaka till dansen igen. Jag vill tro det. Kanske när jag bor i en stad med en bra dansstudio. Där det finns lika knäppa männiksor som mig som gör allt för att underhålla. Bjuda på show. Tills dess är spegeln och stereon hemma mina bästa vänner. Och skulle du vilja göra mig till världens gladaste, bara för en stund. Så be om att få se någon av mina dansfilmer! Jag har tyvärr långt ifrån alla, men några av dem finns sparade! Underhållning till max! Och på köpet en generad Madde! Det du!



Dance, baby dance!
Love M.

Kommentera här: