Sometimes I feel like throwing my hands up in the air..

"I know I can count on you"

En helhelg med Amanda. De ni! Det är inte helt fel kan jag säga! Först fick jag chansen att visa Helsingborgs krogliv för henne och broren sin i fredags efter att jag gått av jobbet. Visst, det blev bara en pub, men jag tror ni gillade den? Underbara bästa Pl.

Iaf så var helgen inte slut där inte! Dagen efter var en viss Madelene lite mer bakis än alla andra efter en natt av blowmastershäng och efterfestande.. Så när en pigg Amanda dök upp så styrde vi upp det närmsta dygnet på direkten! Först blev det en snabb och enkel lunch. Därefter skulle vi fräscha till oss, klä upp oss och sminka oss lite fagrare. Sedan skulle kvällen gå i nykterhetens tecken, med en massa film och lyxig mat.



För att öka mysstämningen lite kom bästa donnan tillbaka från uppehållet med en bukett rosor och en flarra vin.



Hög tid att börja fixa med käket! Blev rostade rotgrönsaker, sötpotatis, palsternacka, potatis & morötter. Till detta REJÄLA biffar fyllda med parmesan, kantareller och rödlök. En suverän pepparsås - har börjat bli ett riktigt snille på de där såserna nu. Senast gjorde jag en fantastisk rödvinssås, i lördags blev det en krämig pepparsås. Och till allsammans en fräsch sallad. Mumsigt.



Snygg uppläggning var ett måste en sån här kväll! Och visst ser det gott ut?





Och så tände vi alla en miljon ljus för att få till den där stämningen.



Jo, såsen var verkligen supergod!



Fick bli en film efter maten. Jag var tvungen att strippa av mig kjolen så proppmätt som jag blev. Manda är mer rutinerad! Eller mer pryd? NOT HAHA ; )



Efter första filmen lagade vi en snabb blåbärspaj - utan banan! Trots mina försök att smuggla med några bitar.. ; ) Till det en kopp the med massa honung för att få Mandisen frisk.



Mumsigt! Och såå snygg tjej!

Dagen avslutades med ytterligare två filmer, sedan en grym dokumentär om en alternativ festival i norra Sverige och en annan om hur vilda djur käkar upp varandra.. Vid klockan fyra tyckte vi det var lagom att krypa till kojs.

Söndagen började med en god frukost och ännu mer honung. Awkvardmaraton och en promenad ner till ankorna. Lite bounce på det så var söndagen gjord! Eller ja, tills jag kom på att jag skulle se på bio några timmar senare.. 

Life is good. 
Love M.  

Kommentarer:

1 Mändi:

skriven

Kärlek på hög nivå!

Kommentera här: