One shot of happy..

"Comes with only two shots of sad"







Vilken fantastisk dag. På så många plan. Helle. Helsingborg. Mat. Vin. Film. Värme. <3

Efter ännu en natt utan sömn, gick jag ändå upp när alarmet skrek till vid nio. In i duschen (!) och rotade fram några kläder att slänga på mig. Lämnade lägenheten (!) och skyndade iväg till tåget med skön musik i öronen. Kom in till stan vid halv elva, Helle joinade vid halv tolv. Helle visade mig ett fräscht italienskt place där vi käkade goda sallader (!) och snackade skit. Sedan prommenixade vi ner till norra hamnen och satte oss på Espresso House uteservering. Solen stod på. Vattnet låg helt stilla. Båtar puttrade förbi då och då. Så himla mysigt. Om alla dagar kunde vara så där bra..

Medan Helle sedan hälsade på sin farmor & farfar fick jag en mysig tid för mig själv. I med lurarna och på med musiken. Musiken som lugnar. Som får mig att drömma. Slappna av. Gick lite i hamnen innan jag hittade den bästa platsen där i solljuset. Klättrade upp på piren och satt där och njöt. Alldeles själv. Bara min musik som sällskap. Här satt jag i nära en timme. Men för att inte förvandlas till en isbit hoppade jag ner och vandrade strandvägen upp och ner. Fick ett skrattanfall när en fiskmås bestämde sig för att lägga en blajja 20 cm från min sko.. Kändes så komiskt, så där gick jag och asgarvade för mig själv. Undrar vad folket tänkte..

Efter ett par timmar mötte jag upp Helle igen, gick till änne ett nytt ställe för mig. Där avnjöt jag ett glas vin och delade en nachostallrik. Värmen välkomnades ömt. För att göra dan ännu bättre så tog vi bussen upp till hennes & hinkens place och kollade på Crazy stupid love (ja, halva filmen iaf). Mysigt!

Sammanfattningsvis en helt underbar dag. Jag behövde verkligen en sådan. Komma ut ur lägenheten. Skratta och le. Mysa med en riktigt härlig vän. Duscha, äta och dricka kaffe.

Step by step.
Love M.

Kommentarer:

1 Hellish:

skriven

MYS!!! :) tack för idag!

Kommentera här: