Men du bara skrattar åt mig förminskar allt till ett skämt..

"Men jag ser på din ängsliga blick att det känns"

Hey you! Jag kom just på vilket mitt favoritalbum med kent är! Det är det första albumet jag köpte med dem. Och efter att ha gått igenom bandets alla låtar, letat ut mina favoriter, så finns majoriteten på just "Du och jag döden". Underbart vackert album. Så ska jag tipsa om något så vill jag att ni lyssnar på DET. Underbart. Skivan flörtar med Jockes bardom, tonårstid och skolångest. Jag vet inte. Det var väl det som fångade mig när den kom 2005. Jag skulle sluta nian och börja på gymnasiet. Var trött på lärare, klasskamraterna och att ständigt vara tvungen att sitta still. Det var här jag började tänka på allvar. Tack Kent för en fantastisk skiva! I alla fall i mina öron.

Tänk vad man kan göra med en liten kniv.
Love M.

Kommentera här: