I won't last long..

"Soon I'll be gone"

Ibland slår det mig hur länge sedan det var jag lyssnade på min älskade rock. Det kan tilläggas att jag lyssnar på musik alla vakna timmar (ALLA) och att det då ofta sker via spotify. Här har jag det extremt sorterat och strukturerat. Varje låt har sin plats i sitta album. Jag har sorterat låtarna efter den känsla de ger eller vilken genre de tillhör. Oftast blir det att jag slår på "Partylur" som är mitt mest uppdaterade album med alla de senaste festlåtarna. Detta lyssnar jag oftast på för att bli peppad, som när jag tränar eller städar. Ibland bytar jag till "Pure Chill" som innehåller lugna, sköna och mycket vackra bitar. Detta lyssnar jag på när jag vill slappna av, ta ett bad eller läsa någon inredningstidning. - Förutom dessa album har jag "Svenskt", ett album med de svenska hjältarna, så som Ulf Lundell, Peter LeMarc, Håkan Hellström, Lars Winnerbäck för att nämna några, "Kaos/slask" för all den där musiken jag vill ha kvar, sparad men inte vet var den kan passa in, "Classic" är ett album med alla de där klassiska partylåtarna som får igång alla på dansgolvet, gammal som ung, rockare som rappare, klassiker som aldrig går ur.

Men det album jag tyvärr lyssnar för sällan på är mitt "Rocksound". Det är mitt mästerverk. Det album jag lagt ner mest tid på att ordna. Fixa. Sortera. Det innehåller sjukt många olika sorters rock - alla med den gemensamma nämnaren att jag gillar dem. Det kan gå från skrikigt hat till smäktande kärleksförklaringar. Vilket bjuder in till många skratt när dessa dyker upp efter varandra.. Skulle jag bara få välja ett av mina album, en genre att ha i resten av mitt liv hade det utan tvekan blivit detta. Så idag ska jag BARA lyssna på mitt "Rocksound", minnas, tänka, känna. Jag ska ut och resa, äventyra och drömma.

Fly away with me.
Love M.

Kommentera här: