För alla gånger som vi dansat..

"Och sjungit med fast ingen kan"



Jag älskar att ordna med fester. Jag brinner verkligen för det. För lååång tid sen hade jag min första riktigt stora fest, 20års gillet i Torup. Jag hade fyllt tjugo och ville fira det med de bästa. Kruxet var att min släkt är hyfsat stor och bara de är upp emot femtio pers. Lägg där till alla underbara vänner jag ville ta en sväng om med och vi blev en rejäl grupp. Hyrde festlokalen i Västra Torup och hade en helt fantastisk kväll bland släkt och vänner. Bjöd på mumsig mat och dricka att bada i. Med liveband och diverse solister blev det en grym stämning. Kan fortfarande tänka tillbaka och le av hur lyckat de faktiskt blev!

Nästa fest jag fick vara med och fixa och trixa med var Nadies 20års partaj. Här skulle jag agera toastmaster och hålla i lekar och underhålla. Med en trumpet som bästa vän fick jag allas uppmärksamhet middagen igenom, ordnade tipsrunda och lurade alla till att vara med på busiga lekar. Och jag tror faktiskt att Nathalie blev nöjd med sin fest. Lika nöjd som jag med min. Och all ära till henne, men jag tyckte det var så himla kul få hjälpa till bara!

Nu är det "lillasyster" Amandas 20 års gille på tur. Nu är det ett tag sen jag hjälpte till med någon fest. Lite ringrostig märks det. Denna gång ska jag och hennes bror och far försöka få gänget att trivas och göra bort sig så mycket som möjligt. Lekarna är änsålänge hemliga för bruden i fråga, men ikväll har jag och Mandy gått igenom en massa annat viktigt ting. Åh jag bara längtar!

En glad rapport ikväll gott folk.
Puss och godnatt.
Love M.

Kommentera här: