Vattuman eller Fisk?

Aa, jag vet faktiskt inte vilket mitt stjärntecken är.. De tvistar om det. Vissa spåtanter påstår jag är det ena och några horoskop att jag är det andra. Likheten är iaf vattnet. Och det stämmer. På sommaren är jag ingen som solar. Jag är i plurret och kastar boll eller hoppar i vågorna. Jääh, häftigt värre. Och när det inte är badsäsong spenderar jag ett antal timmar i badet hemma. Så skönt. Efter en löprunda. En kall morgonpromenad. Innan festen med en kall öl. Efter en stressig dag med ett glas vin. En skön pluggstund. Aa, tillfällena är många. Och baden långa. Ett par droppar olja eller lite skum för att piffa till det. En skön skiva på precis lagom volym. Ett par ljus tända och man kan ligga i timmar. Nästan. Iaf tills man är så nära ett russin det går.. Så nu nyss uppkommen från ett bad går jag runt i morgonrocken och dricker the. Tänk om varje dag började såhär..

Annars ska dagen gå i studiernas tecken. I den hemska tapens tecken. Och kanske lite jobbsökandets tecken också. Ambitiöst värre! Får se hur mycket som hinns med.. Och i vilken ordning det prioriteras. Blir iaf hockey ikväll! Drar med mig den vettiga kusinen som faktiskt gillar rögle och inte äckelmalmö. Jääh.

Enjoy the silence..
Love M.

Kommentera här: