Ljungbyhed.

Vilken pärla det är. Så varm liten by där alla känner alla på ett bra sätt. Blev att åka dit istället för till Skäralid. Körde inom byn för att köpa blommor till farmor & farfars grav och en biskvi till mig. På bästa fiket jag vet. Underbara kakor! Mums. Så körde jag ut till Risebergakyrka och lablommorna i minneslunden. Gick sedan vidare till min favoritplats i nere på backen mot ån. Under de stora träden. - Det är här jag gör allt mitt stortänkande.. Idag blev det mest fika. Och lyckades ta några självportträtt. Måste ju komma igång med det om jag ska visa alla mina äventyr.

   

Men bara det här att komma iväg med bilen. Köra. Njuta. Tänka. Grubbla. Att vara fri att göra vad man vill. Köra vart man vill. Jag älskar det. Hade inte klarat mig många dygn utan min lilla bil. Det infinner sig ett lugn hos mig när jag än kör. Och min favoritväg ligger just från Riseberga till Perstorp. Denna underbara väg. Den har fått stå ut med mig i alla skick och alla väder. Den har fotograferats och agerat sovplats. Love it.

Självklart är musiken också viktig när man är ute och kör. Den måste anpassas efter humör och väder. Idag valde jag Kleeups album från 08. Så jävla skön. Inget jobbigt. Den är bara len, mjuk och pepp. Tror verkligen att jag är förälskad i varje spår på den..



En fantastisk början på dagen : ) Snart bär det av till stan för att köpa lite fler grejer till "renoveringen". Får väl bli en glass i hamnen med..

Well, älskar att min egoblogg verkligen varit EGO idag. Med bilder och allt. Haha. Men det bjuder jag på idag! Osminkad och ofräsch men ack så glad ändå. Ha en lika bra dag du!

Love M.

Kommentarer:

1 HELLLEEEE:

skriven

älskar ego-inlägg :D

Kommentera här: