Oh my friend you haven’t changed..

"You're looking rough and living strange"



Japp. Min blogg är färgad av färgerna rött, vitt och blått. Union Jack. Jag har ältat om mitt jäkla England och London många gånger här på planket. Sedan denna blogg startades har jag ändå inte tagit mig dit. Det är faktiskt ett par år sedan jag var i London sist. Jag brukar skämtsagt säga att jag inte vågar åka dit igen för att jag då kommer hitta min man första dagen, gifta mig och förevigt stanna i landet som överlever på fish and chips.. Det är faktiskt ganska troligt. Det absolut sexigaste en man kan göra är att snacka engelska. Inte aussieengelska. Inte american. Brittish. Om en snubbe kommer fram till mig och snackar med en läcker engelsk accent så smälter jag. Åh.



Och det är inte bara männen, ölen, whiskeyn i norr och de dimmiga städerna som lockar. Nej, jag vill ut och se landet. Jag fastnar framför "House on the countryside" mest hela tiden och drömmer mig bort. Jag vill springa över kullarna, klappa alla söta får och bara ligga i högt gräs och känna att jag lever. Gärna med en snygg man då såklart. Och en nypyst ale. Haha. You know me! Men just att uppleva detta land på djupet. Se historiska minnesmärken. Följa byars utveckling. Höra olika dialekter.



Och det jag heller inte brukar hymmla med är att jag har ett hjärta som klappar starkt för resor. Med taskig ekonomi har det inte blivit så mycket som jag velat. Men med snart 22 år fyllda så har jag ju faktiskt några år på mig. Min drömresa går till Nya Zeeland. Det är drömmen att få gå där och strosa, göra galna extremsporter och hänga med härligt folk. Tyvärr är inte reskassan helt i hamn för den resan ännu. Men för att stilla mitt ressug lite så har jag nu börjat planera en resa till Storbritannien i vår. Antingen håller jag mig till England. Eller så blandar jag in Irland,Wales och Skottland också. Kan inte riktigt bestämma mig. Vill se hur det kommer fungera ekonomiskt. Men att få åka med min ryggsäck och bara få lära känna folk och mysa. Det är min dröm. Och so what om det inte skulle bli av. Jag får iaf många fantastiska timmar att planera och läsa på om en fantastisk del av Europa!

London Calling!
Love M.

Kommentera här: