Gå med dem som vill dig väl..

"Även om dina fickor är tomma"

Julkul. Jag har alltid tvingat någon att fixa 24 klappar att öppna genom hela december. Vare sig det varit mor & far, mormor eller min pojkvän så har jag lyckats få min paketkalender. Så vad gör jag nu när jag bor själv i min lägenhet utan att ha någon kille? Jo, jag slänger ut förslaget till Amanda. Att hon och jag köper 24 paket till varandra och givetvis nappar snäckan på det!



Så hetsen att hitta 24 pricksäkra paket dagarna före den förste december.. Och sedan tiden det tar att slå in 24 olika klappar snyggt. Bilden visar de 24 paket jag fixade till Amanda. Till dessa följde också varsin ledtråd/förklaring. Allt för att försöka få fram poängen med de olika klapparna. Ja, jag är dryg jag vet.





Ett par paket får bo i kylen innan de öppnas men de andra får snällt ligga och vänta i julpåsen. Hoho.

13 december är här och 13 klappar är öppnade. Det har bjudit på både skratt och tårar. Det är något speciellt att köpa paketer till en så nära vän. Man lyckas liksom pricka helt rätt mer en en gång. Tyvärr har jag ju haft bloggtorka under perioden och inte fotograferat alla mina klappar men det kanske kommer vem vet. Jag vet bara att mindre än hälften av paketarna är kvar! Snart är julen här och än så länge har ingen julkänsla infunnigt sig riktigt.

Hohoho.
Love M.

Kommentera här: